Monday, October 20, 2014

Impian Yang Hampir Terkubur



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Sumber SINI


Setiap orang mempunyai impian. Salah satu impian aku selain yang di senaraikan di artikel Kenapa Saya Nak Bercuti Ke Busan , aku ada impian lain yang nyaris terkubur.



Well a Fashion Designer


Ianya bukanlah mengenai glamor, tetapi mengenai kepuasan aku dalam mereka bentuk sesebuah pakaian. Honestly, aku tak pandai melukis, tapi aku ada banyak idea untuk mereka bentuk baju muslimah untuk menyusu terutamanya.



I Do Support BreastFeeding

dan lagi, sejak akhir-akhir ini, aku mula menyukai handsocks. Aku tengah mereka bentuk handsocks sendiri. Mungkin aku akan mula menjualnya tak lama lagi...insyaallah :)


Lace Handsocks


Itu sahaja yang aku nak ceritakan. Aku mulakan berniaga product orang lain, product yang dah sedia ada dipasaran dan dalam masa yang sama aku perlahan-lahan membina jenama sendiri di bawah nama FIERAMY.


Antara product yang aku jual ialah sabun marine essence, mineral coffee, kolagen bb plus, alat jimat minyak jtx airtracker, korset premium beautiful dan banyak lagi.


Itu adalah cara untuk aku mencapai impian aku. Kenapa? Sebab aku tak mampu nak hasilkan jenama sendiri lagi masa tu, so aku perlukan sesuatu untuk diniagakan, barang sentiasa ada, cepat dan tak perlukan tenaga yang banyak atas faktor tertentu. Yang penting, product tersebut berkualiti tinggi dan dikenali ramai. Bila di kenali ramai, lagi mudah la nak menjual :)


I do love all my business. Asam garam dalam perniagaan banyak yang aku dah lalui, meniaga nasi ayam, rempuh hujan, panas. Meniaga tak laku dan rugi banyak sampai langsung tak dapat modal, meniaga dapat untung beribu dan banyak lagi. Tapi, itu semua adalah pengalaman paling berharga yang bukan semua orang boleh alami.


Dari kegagalan, aku jumpa cara untuk atasinya dari berlaku lagi. Insyaallah, Fieramy projek akan berjaya atas restu suami dan ibu bapa, mertua.


Kadang aku terfikir, ada business yang aku buat, kurang berjaya. Mungkin sebab tak berkenan di hati ibu kandung aku. Walaupun dia sokong, tapi dari kata-kata ummi, aku dapat rasa dia kurang senang dengan business tu. So i've to move on.


Insyaallah akan berjaya mencapai matlamat. Amin...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen
Semoga Murah Rezeki
Kalau rajin jangan lupa share artikel untuk manfaat bersama
Sharing is caring :)