Sunday, January 19, 2014

Review Set Berpantang Terbaik Dari Ladang

Holla Mommies and Mommies to be! ^_^


Kat sini nak share sikit pasal set berpantang yang aku guna masa bersalinkan Umar Qaiser.
Ramai sangat PM tanya SET BERPANTANG apa yang aku gunakan...

Ponet den nak mereply satu-satu..siap dengan kena bagi komen bagai...udahnye...next time bagi link entry ni...senang ^_^

Siap dengan review lagi haaaaa...


Tungku

1. Back to traditional, pakai batu sungai, ni kena pandai pilih, tips nak pilih, make sure batu tu tak mudah pecah, amik yang tumpat sebab nanti masa bakar batu tungku tu, takut batu tu pecah, orang tua-tua pesan, mintak izin time nak amik batu tu, jangan main amik je... (aku pakai tungku mak aku, lama simpan, pergh...so nostalgia)

2. Tungku modern, aku pakai D'Herbs...

both tungku aku pakai, senang boleh bergilir-gilir


Jamu -

Aku makan jamu Maharani, ini terbaik, sebab tak panas, jamu lain aku makan, panas even tho minum air banyak...

*tapi kalo nak tau, kalo kite amalkan apa-apa jamu pun, kena minum air banyak...
Jamu ni aku jual - TERPROMOTE sudah :p
bekas dia cun weh...ko boleh bagi hadiah kat orang, tak pun buat tempat letak kerongsang...
Terbaik!!!


Bengkung / Barut

haaa..ni aku guna moden style, sebabnye cepat dan senang.
aku boleh pakai sorang-sorang tanpa bantuan orang lain dengan tahap kelajuan yang terbaik! mak aku pun setuju aku pakai sebab utama dia boleh letakkan peranakan kita kat tempat asal semula.

This is what i want, because banyak benefit KORSET PREMIUM BEAUTIFUL ni

Aku bersyukur sangat aku dapat pakai PB (Korset Premium Beautiful) ni masa berpantang dulu, sebabnya, aku rupa-rupanya ditakdirkan berpantang dalam hospital gara-gara Umar warded for 11days due to jangkitan kuman dalam paru-paru atau nama sayurnya brokoli :p

Alhamdulillah, Umar sekarang sihat dan semangat...aku tak pernah sangka dia semangat macam sekarang, sebabnya dulu dia lahir 2.19kg je kot, dah tu prem / premature / pra-matang / tak cukup bulan.

OK, back to bengkung moden ni, kalaulah masa aku kat hospital tu kan, aku pakai bengkung tradisional, tak ke kompem mompem aku tak pakai langsung bengkung tu? berbelit bagai...pergh..habis masa kat situ je...aku ada test pakai yang mak aku, berpeluh ketiak kalo pakai sendiri..dan tak kemas..serupa tak yah pakai...this is my opinion and experience.


Mandian Herba

Tang mandian ni, ayah aku yang settlekan, dia bubuh segala macam daun dalam tuh, direbusnya, daaaannnnnnnnnn

aku mandi until 50days lepas bersalin! ayah aku buat tanpa fail until 40 days! dan..after dat, husband aku sambung sebabnya aku dah balik duduk rumah kami...


Pilis

Aku pakai minyak pilis sebabnya kalau kering nanti, dia tak jatuh kena mulut or muka or mata baby, lupa dah brand apa, ni aku dah bagi kat kawan aku, sebabnya ada lagi balance masa pakai aritu.

errr...rasanya tu je kot..ke ada yang tertinggal?
ok...selamat membaca ye uolls ^_^


kalau rajin, sharekan pengalaman korang kat ruangan komen...

terima kasih sudi membaca :)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen
Semoga Murah Rezeki
Kalau rajin jangan lupa share artikel untuk manfaat bersama
Sharing is caring :)